2010. június 30., szerda

9. rész

Cirka fél órája üldögéltünk Matival egy alacsony kőkerítés tetején, és vártuk, hogy drága édesapja végre visszataláljon.
-Éhes vagyok!-kezdett rá a panaszkodásra, amit egyébként már vártam egy kis ideje.
-Tudom!-húztam el a számat. Hirtelen eszembe jutott valami, így a táskámban kezdtem kutakodni.
-Nézd csak! Szereted a müzliszeletet?-húztam elő egy kókuszost a tatyóm aljáról.
-Igen!-csillant fel a szeme.
-Akkor edd meg! Legalább kicsit csillapítja az étvágyad!-tettem hozzá, majd odaadtam neki a csemegét.
-Köszönöm!-mosolygott, és már neki is fogott az evésnek.
Én már tényleg nem tudtam mit csinálni, így egy kósza ötlettől vezérelve, a hátam mögé tettem a kezeimet, és azokon megtámaszkodva, élveztem a májusi Nap sugarait, amik kényeztetve simogatták az arcomat.
Sokáig azonban nem élvezhettem ezt a kiváltságos helyzetet, ugyanis nemsokára előttünk termett a két jómadár, akik már jó ideje eltűntek valahova.
Mati vidáman pacsizott le a számomra még ismeretlen szőkeséggel, és beszéltek is valamit, de szokás szerint megint elvesztem a finn nyelv szépségeiben.
Éppen ránéztem a Raminak nevezett srácra, mikor az felém biccentett a fejével. Kimi még magyarázott neki valamit, aztán utána odalépett elém.
-Hello! Rami Räikkönen! A sógor!-nyújtotta a kezét.
-Rosalie Stevenson!-mutatkoztam be, és elég furcsán nézhettem rá.
-Örülök, hogy megismerhetlek! Végre valaki újra ráncbaszedi ezt a két díszhuszárt!-vigyorgott. Őszintén szólva meglepődtem, hogy angolul kezdett nekem magyarázni, azon meg méginkább, ami a mondandója tartalma volt.
-Nem egészen értem!-szólaltam meg egy kicsit bambán.
-Ugyanmár! Látom amit látok!-kötötte az ebet a karóhoz.
-Csak én azt nem tudom, hogy mit lát!-ráztam a fejem továbbra is értetlenül.
-Na! Ne ködösítsünk! Mióta vagytok együtt?-hablatyolt tovább ismét hatalmas vigyorral.
-Rami!-szólt közbe a fiatalabbik Räikkönen testvér valamelyest felszólító hanglejtéssel.
-Óhh......mi, én…ő, vagyis mi…-kezdtem el össze-vissza hebegni, de zavaromban tényleg nem tudtam normális mondatot összehozni. Nyeltem egyet, és a szanaszét bóklászó gondolataimat összegyűjtve, újra megszólaltam.-Mi nem vagyunk együtt! Félreérti a helyzetet Mr. Räikkönen!-magyaráztam el, végre épkézláb mondatok segítségével.
-Hagyjuk a személyes hangot!-javasolta, bár ő már elhagyta ezt a némileg egyoldalúnak mondható beszélgetésünk elején.
-Rosalie, nem a barátnőm!-szólalt meg végre Kimi is, de ahogy elnéztem ő is elég zavarban volt, velem együtt.
-Ne magyarázkodjatok már ennyit, mert ezért nem fogom elhinni, hogy tényleg nincs köztetek semmi! Nem mintha amúgy elhinném!-tette hozzá, miközben a tekintetével végigmért engem.
-Hányszor mondjuk még el, hogy nem vagyunk együtt?!-fakadt ki a világbajnok.
-Jól van na Iceman! Nyugi!-nevetett fel a bátyus. –Én már semmit nem mondok, csak még annyit, hogy „Hiszi a piszi…”
-Rami!-kiáltott rá magábül kikelve a testvére által még a jó előbb Kimppának nevezett finn.
-Jól van na!-emelte magasba mind a két kezét, a megadás jeléül.
-Na végre!-sóhajtott fel színpadiasan Kimi, majd elnevette magát testvére csöppet „megalázott” testhelyzetén.-Hol vannak a fiaid?-érdeklődött.
-Csajoznak! Vagy hallgatják az anyjuk okítását a kanyar pontos bevételéről!-közölte nemes egyszerűséggel, ami ismét nevetésre késztete az öccsét.-Hétvőn elvittem őket rallyzni!
-Mit csináltál?-tört ki ismét a röhögés Kimiből.
-Most mi olyan vicces?-grimaszolt Rami, és beleboxolt…volna az össze vállába, ha az reflex-szerűen nem ugrik odébb.
„Mint két óvodás!”-ráztam a fejem mosolyogva, ahogy elnéztem az egymással játszadozó felnőtt férfiakat.
-Apu! Éhes vagyok!-kezdett rá újra Mati, mikor már megunta apja, és nagybátyja, vicces évődését.
-Megyünk már!-mosolygott rá Kimi.-Bocs bátyó, de hív a kötelesség!-vigyorgott.
-Menjetek csak! Én meg felkutatom ezeket a csibészeket, és megpróbálom elmagyarázni nekik még verseny előtt, hogy merre hány méter.
-Csak keményen, hideg fejjel!-adta ki az utasítást a Bajnok.
-Úgy ám!-bólogatott Rami.-Örültem, hogy találkoztunk Rosalie!-bólintott felém indulás előtt.
-Én szintúgy!-udvariaskodtam vele egy kicsit.
-Gratulálok Kölyök! Légy jó, majd találkozunk!-ölelte meg a keresztfiát, és elindult a pálya irányába.-Kimi!-szólt vissza már néhány méterrel odébbról.
-Tessék!
-Kriisti már mérges rátok, hogy még egyik vasárnap se jöttetek át ebédelni, pedig megígértétek! Bááár……azt hiszem tudom a magyarázatát! Ha van aki főz nektek normális kaját!-vigyorgott újfent, és rámkacsintott. Tulajdonképpen semmi okom nem volt rá, mégis fülig pirultam a gesztustól.
-Rami!-kiáltott rá újból a bátyjára, aki nemigen foglalkozva az ideges öcsikéjével, zsebrevágott kézzel, vidáman fütyörészve odébállt.
-Bocsánat!-szabadkozott Kimi.-Kicsit dilis!
-Most erre mit mondjak?-kérdeztem költőien, aztán elnevettem magam.
-Azt, hogy menjünk végre!-mondta Mati unottan.
-Felőlem indulhatunk!-msolygott, és felkapta a táskákat.-Rosalie?
-Részemről már jó ideje!-vontam meg a vállam, aztán a kisebb közjáték után végre tényleg a parkoló felé vettük az irányt.

1 megjegyzés:

  1. Hehe, Rami kicsit jövőbetekintő. :D Tök jó részek voltak. Mikor már Mati fél körrel vezetett, megijedtem, hogy csinálsz valami galibát, mondjuk valami karambol, vagy ilyesmi, de aztán megnyugodtam. Nagyon aranyos volt, ahogy örült, meg, hogy Rose-ra is figyelt.
    Kimi meg nagyon jó fej! Tetszik, ahogy "apásítottad", és elhagytad a Jégember stílust, amit még néha felvesz.
    Várom nagyon a következőt, szerintem ezzel nem vagyok egyedül, és hidd el, tényleg jól írsz! ;)

    Puszi, A.J.

    VálaszTörlés